Tirils 576 liter!

Go down

Tirils 576 liter! Empty Tirils 576 liter!

Post by TirilHaug Sun Feb 23, 2014 7:35 pm

Jeg har skaffet meg ett 576 liters kar, med en 245 liters sump og hjemmesnekra bord.

Bordet er riktinok bare "skjelett" enda, med ramme, så paneler for å kle det inn skal annskaffes senere.

Lampe, Giesemann Infinity HQI/T5, sølv.

Sumpen er bare et helt straight 245 liter akvarium, uten kammer eller noe. Derfor, lurer jeg på hvordan jeg skal inndele dette, hvilket sumpdesign som er det mest effektive og praktiske.
Det jeg ønsker å ha plass til er, skummer, reaktorer, refugium og boblefelle. Skal også ha eget kammer til returpumpe.
I refugiummet ønsker jeg ls og sand, og evt. smådyr som kreps, krabber, snegler osv. som jeg ikke kan ha i hovedkaret, i og med at det blir et delvis rovdyrkar.

Har funnet ilustrasjoner fra Reef Central på ett sumpdesign som tydeligvis har funket veldig bra for de som har brukt det, dog for meg virker den unødvendig komplisert. Jeg lurer derfor da på om det er noen mulighet for å forenkle denne løsningen..
Tirils 576 liter! EHXPBqM7TcutpzEoob6V+sump

Tirils 576 liter! UlrMQ2VXRcGwe4t8DRoG+sump2

Tirils 576 liter! FWHrL9HPQiWxMqCALSTx+sump3
Jeg spør om dette fordi jeg ikke har noen anelse om hvordan sumpen min burde se ut, så jeg setter stoooor pris på enkle paint ilustrasjoner, om noen har lyst til å komme med det!  Tirils 576 liter! 650269930 

Takk på forhånd.
TirilHaug
TirilHaug
 
 

Antall Innlegg : 346
Ryktepoeng : 29
Medlem siden : 2012-12-29
Bosted : Byneset

Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum