Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

5 posters

Page 1 of 2 1, 2  Next

Go down

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Empty Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

Post by Eirik Solberg Tue Jul 30, 2013 12:26 pm

Noen som vil være med på en bestilling av diverse mykkoraller/lps/sps?
Tenker å bestille litt forskjellig fra en i Porsgrunn, og om noen vil være med, så kan vi dele fraktkostnader, og jo flere, jo bedre (billigere).

Jeg får tilsendt bilder på mail så snart han jeg bestiller fra kommer hjem. Prisene varierer mellom 50 - 500 som jeg forsto det, men totalprisen kunne diskuteres ettersom hvor mye som ble bestilt. :-) Ricordea ligger vanligvis på 250,- men avhenger av hvor mye han har av den fargen. Mest rødt, rosa og oransje, så det blir antagelig billigst.

Det som kan bestilles er: (står på svensk-engelsk, men går vel greit det?)
Ricordea florida, Grön.
Ricordea florida, Orange.
Ricordea florida, Red/pink.
Ricordea florida, Blå.
Ricordea florida, Silver.
Ricordea florida, Multicolor.
Ricordea florida, Nuclear (neongrön med gula fläckar).
Zoanthus “watermelon”.
Zoanthus “watermelon snake eyes”. (gul/rött centrum).
Zoanthus “watermelon red”. (mer rött än traditionella Watermelon)
Zoanthus ”massacer”.
Zoanthus ”red people eaters”.
Zoanthus “red horizon”.
Zoanthus “stargates”.
Sympodium sp, Neongröna med blatt centrum.
Rhodactis “tonga blue”.
Rhodactis “Orange envy”.
Discosoma “Purple”.
Pinnigorgia flava , Gul.
Pseudopterogorgia sp, Lila.
Pterogogia citrine,
Pterogogia guadalupensis,
Caulestrea curvata, Neongrön.
Seriatopora calliendrum, Neongrön.
Montipora capricornis, Grön.

Eirik Solberg
 
 

Antall Innlegg : 235
Ryktepoeng : 14
Medlem siden : 2013-02-27
Bosted : Jakobsli

Back to top Go down

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Empty Re: Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

Post by Ingdal Heidi Sat Aug 03, 2013 12:15 am

hvor står priser osv?
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Empty Re: Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

Post by Eirik Solberg Sat Aug 03, 2013 12:25 am

Ingdal Heidi wrote:hvor står priser osv?
Jeg får prisene på mail så snart Andre er ferdig på ferie, sannsynligvis tidlig neste uke. Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps 650269930

Kan også nevne at alle korallene har vært i karantene 2 ganger på 2 forskjellige steder, så det blir tvilsomt nødvendig å dippe korallene i noen slags kjemikalier..
Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps 999197877 

Eirik Solberg
 
 

Antall Innlegg : 235
Ryktepoeng : 14
Medlem siden : 2013-02-27
Bosted : Jakobsli

Back to top Go down

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Empty Re: Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

Post by Ingdal Heidi Sat Aug 03, 2013 12:30 am

Eirik Solberg wrote:
Ingdal Heidi wrote:hvor står priser osv?

Jeg får prisene på mail så snart Andre er ferdig på ferie, sannsynligvis tidlig neste uke. Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps 650269930

Kan også nevne at alle korallene har vært i karantene 2 ganger på 2 forskjellige steder, så det blir tvilsomt nødvendig å dippe korallene i noen slags kjemikalier..
Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps 999197877 
Ok gi meg beskjed når du har fått den...
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Empty Re: Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

Post by Eirik Solberg Sat Aug 03, 2013 7:16 pm

Her er noen bilder, skriv hvilke nummer jeg skal spørre om priser på! Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps 650269930
Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps 43ox

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Frl6

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Twh7

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Pyhj

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Xkjo

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Nkzy

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps 53q7

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps O20s

Det får være nok bilder for nå, tar sin tid å laste opp med ipod.. Merk at alle bildene er tatt under lys som er ganske gule, og fargene vil komme mye mer frem under mer blåe lys.

Eirik Solberg
 
 

Antall Innlegg : 235
Ryktepoeng : 14
Medlem siden : 2013-02-27
Bosted : Jakobsli

Back to top Go down

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Empty Re: Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

Post by TorErik Sat Aug 03, 2013 8:50 pm

Veldig mye ricordea og veldig lite annet. Finnes det bilder av det andre?
TorErik
TorErik
 
 

Antall Innlegg : 214
Ryktepoeng : 22
Medlem siden : 2013-01-02
Bosted : Levanger

Back to top Go down

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Empty Re: Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

Post by Eirik Solberg Sat Aug 03, 2013 9:02 pm

TorErik wrote:Veldig mye ricordea og veldig lite annet. Finnes det bilder av det andre?
Andre tok bare de bildene over (og 3-4 bilder til, som jeg legger ut straks), fordi det var kun ricordeaene fargene kom litt fram i, desverre. Han tar nye bilder og sender til meg snart, tidlig neste uke vil jeg tro alle bildene skal være ute. Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps 650269930
Begynner, som sagt, å legge ut resten av bildene han sendte i dag nå, med noe annet.

Eirik Solberg
 
 

Antall Innlegg : 235
Ryktepoeng : 14
Medlem siden : 2013-02-27
Bosted : Jakobsli

Back to top Go down

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Empty Re: Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

Post by Eirik Solberg Sat Aug 03, 2013 9:14 pm

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps 8fe7

Eirik Solberg
 
 

Antall Innlegg : 235
Ryktepoeng : 14
Medlem siden : 2013-02-27
Bosted : Jakobsli

Back to top Go down

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Empty Re: Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

Post by Eirik Solberg Sat Aug 03, 2013 9:17 pm

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Vnm8

Eirik Solberg
 
 

Antall Innlegg : 235
Ryktepoeng : 14
Medlem siden : 2013-02-27
Bosted : Jakobsli

Back to top Go down

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Empty Re: Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

Post by Ingdal Heidi Sat Aug 03, 2013 9:23 pm

Jeg vil ha skive nr 16 og 23. Hadde han ikke noen knapper også?
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Empty Re: Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

Post by Eirik Solberg Sat Aug 03, 2013 9:27 pm

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps 9s02

Det siste bildet der hadde i hvertfall litt knapper i tillegg, og noen trompetkoraller. Skikkelige bilder av skivene og alt det andre fra lista kommer senere! Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps 650269930


Last edited by Eirik Solberg on Wed Aug 07, 2013 2:41 am; edited 1 time in total

Eirik Solberg
 
 

Antall Innlegg : 235
Ryktepoeng : 14
Medlem siden : 2013-02-27
Bosted : Jakobsli

Back to top Go down

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Empty Re: Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

Post by Eirik Solberg Sat Aug 03, 2013 9:37 pm

Ingdal Heidi wrote:Jeg vil ha skive nr 16 og 23. Hadde han ikke noen knapper også?
Han har mange fler knapper enn de du ser på de siste 2 bildene, må bare vente til de kommer ordentlig ut slik at Andre kan ta bilder av de. Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps 650269930

Har allerede spurt ham om pris på 16, siden jeg tenkte å kjøpe den selv, men om du tar den, kan jeg jo kanskje kjøpe avlegger av deg når det blir flere av de i ditt kar? Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps 650269930

Sksl spørre om pris på 23 også.

Hva er mest aktuelt angående frakt for deg, Heidi? Frakt over natta med varme blir overkant av 600, om vi blir en til som bestiller blir det 200 på hver. Om A-post er aktuelt blir jo frakta myemye mindre, men også litt mer risky..

Eirik Solberg
 
 

Antall Innlegg : 235
Ryktepoeng : 14
Medlem siden : 2013-02-27
Bosted : Jakobsli

Back to top Go down

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Empty Re: Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

Post by Ingdal Heidi Sat Aug 03, 2013 10:07 pm

Han hadde flere av nr 16 Eirik. Hvis det er to skiver på en stein kan vi jo ta en hver f.eks. Jeg tror dette blir for mye til å sende som A-post. Er det bare jeg og du som skal bestille? Hva med Tor erik?
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Empty Re: Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

Post by Eirik Solberg Sat Aug 03, 2013 10:46 pm

Ingdal Heidi wrote:Han hadde flere av nr 16 Eirik. Hvis det er to skiver på en stein kan vi jo ta en hver f.eks. Jeg tror dette blir for mye til å sende som A-post. Er det bare jeg og du som skal bestille? Hva med Tor erik?

Da går vi for ekspress, vi kan dele opp fraktkostnader slik at vi betaler like mye av frakta som andelen i forhold til antal varer vi bestiller, ellers kan vi bare enkelt og greit dele frakta på antall bestillere. Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps 650269930
Så ikke at han hadde flere av 16, men det kan vi ta når den tid kommer.

Tor Erik vet jeg ikke om skal bestille, han hadde det rimelig fult hos seg som jeg forsto det.

Eirik Solberg
 
 

Antall Innlegg : 235
Ryktepoeng : 14
Medlem siden : 2013-02-27
Bosted : Jakobsli

Back to top Go down

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Empty Re: Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

Post by TorErik Sat Aug 03, 2013 10:55 pm

Er iaf ikke interesert i verken ricordea eller knapper og skiver. Men venter spent på sps bilder. Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps 983259709
TorErik
TorErik
 
 

Antall Innlegg : 214
Ryktepoeng : 22
Medlem siden : 2013-01-02
Bosted : Levanger

Back to top Go down

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Empty Re: Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

Post by Eirik Solberg Sat Aug 03, 2013 10:58 pm

TorErik wrote:Er iaf ikke interesert i verken ricordea eller knapper og skiver. Men venter spent på sps bilder. Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps 983259709
Den er veldig grei, tenkte å kjøpe den grønne montiporaen du ville ha om du ikke bestilte noe, så kan vi bytte eller noe ved en senere anledning. Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps 650269930

Eirik Solberg
 
 

Antall Innlegg : 235
Ryktepoeng : 14
Medlem siden : 2013-02-27
Bosted : Jakobsli

Back to top Go down

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Empty Re: Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

Post by TorErik Sat Aug 03, 2013 11:00 pm

Hvis det kommer bilder, så kan det hende jeg er interesert i å være med. Men blir det barfe montien, så må jeg uansett til trondheim for å hente den, og da kan jeg like godt stikke innom Trond eller Eric i stedet, og slippe å betale frakt på den. hehe
TorErik
TorErik
 
 

Antall Innlegg : 214
Ryktepoeng : 22
Medlem siden : 2013-01-02
Bosted : Levanger

Back to top Go down

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Empty Re: Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

Post by Eirik Solberg Sat Aug 03, 2013 11:23 pm

TorErik wrote:Hvis det kommer bilder, så kan det hende jeg er interesert i å være med. Men blir det barfe montien, så må jeg uansett til trondheim for å hente den, og da kan jeg like godt stikke innom Trond eller Eric i stedet, og slippe å betale frakt på den. hehe

Ser den, men om du ikke skal ha noe fra denne bestillinga, kommer den grønne montien til å være i karet mitt uansett, så kan du bytte den hvis du vil.

Til noe annet, Andre nevnte at prisen på alle korallene varierte mellom 75 og 400 kroner. De mest spesielle ricordeaene kostet nærmere 400, men om man bestiller 5 ricordeaer vil prisen totalt være 250 for hver, uansett utgangspunktpris (dyrere enn 250).

Eirik Solberg
 
 

Antall Innlegg : 235
Ryktepoeng : 14
Medlem siden : 2013-02-27
Bosted : Jakobsli

Back to top Go down

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Empty Re: Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

Post by Eirik Solberg Sat Aug 03, 2013 11:54 pm

Nr 16 kostet 275 kroner, Heidi. Skal spørre om den andre du ville ha og når jeg får bilder av knappene.

Skal også høre om hvor mange forskjellige sps han har for deg Tor Erik, også skal jeg høre om når bildene kommer. Hvis du vil, kan jeg be ham ta bilder av hvordan de ser ut nå, men Andre skulle ordne noe med lyset tror jeg, og vente til de så bedre ut i utgangspunktet.

Eirik Solberg
 
 

Antall Innlegg : 235
Ryktepoeng : 14
Medlem siden : 2013-02-27
Bosted : Jakobsli

Back to top Go down

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Empty Re: Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

Post by Eirik Solberg Tue Aug 06, 2013 2:27 am

Fikk svar fra Andre nå, han har bare 2 forskjellige typer sps til salgs, og jeg får bildene i morgen (tirsdag), TorErik.
Heidi, han sier at skive nr. 16 er trukket en del sammen på bildet han sendte meg, så fargen ser mye sterkere ut enn hva den er når den er helt ute. Han har flere av den, som du sa. Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps 650269930

Legger ut flere bilder så snart jeg får. Har veldig lyst til å få bestilt i løpet av uka her. Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps 650269930

Eirik Solberg
 
 

Antall Innlegg : 235
Ryktepoeng : 14
Medlem siden : 2013-02-27
Bosted : Jakobsli

Back to top Go down

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Empty Re: Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

Post by Eirik Solberg Wed Aug 07, 2013 2:13 am

TorErik, her er SPS'ene:

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps 3iku

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps 8nc6

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps 4u06

Tiril skal også være med på bestillingen, så om det blir oss 4 (med TorErik), blir det bare 150 kroner på hver for frakta. Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps 650269930

Spurte Andre i dag om vi kunne bestille i løpet av denne uka, slik at vi får det (sannsynligvis) til helga, og det gikk helt bra.

Eirik Solberg
 
 

Antall Innlegg : 235
Ryktepoeng : 14
Medlem siden : 2013-02-27
Bosted : Jakobsli

Back to top Go down

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Empty Re: Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

Post by Eirik Solberg Wed Aug 07, 2013 2:35 am

Her er noen nye bilder av Ricordea, tatt under blått lys slik at fargene kommer mer fram. Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps 650269930

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Aci7

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps 77qo

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Tkbf

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Vdl2

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Brnf

Eirik Solberg
 
 

Antall Innlegg : 235
Ryktepoeng : 14
Medlem siden : 2013-02-27
Bosted : Jakobsli

Back to top Go down

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Empty Re: Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

Post by Håkon Wed Aug 07, 2013 9:15 am

Hva skal han ha for nr 60 eller 62?
Håkon
Håkon
 
 

Antall Innlegg : 496
Ryktepoeng : 38
Medlem siden : 2012-12-31
Bosted : Haugesund

Back to top Go down

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Empty Re: Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

Post by Eirik Solberg Wed Aug 07, 2013 11:01 am

Håkon wrote:Hva skal han ha for nr 60 eller 62?
Han tar 50 for hver polypp for den trompetkorallen om man kjøper under 6 polypper, om man kjøper mer enn 6 blir det 45 per polypp. Tror det blir enda mindre om man kjøper over 8, men er ikke sikker.

Eirik Solberg
 
 

Antall Innlegg : 235
Ryktepoeng : 14
Medlem siden : 2013-02-27
Bosted : Jakobsli

Back to top Go down

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Empty Re: Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

Post by Ingdal Heidi Wed Aug 07, 2013 11:04 am

hvilke knapper har han da?
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps Empty Re: Bestilling av diverse mykkoraller, lps, sps

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum