Mitt saltvannseventyr

+7
slapoe
TorErik
kimes
TerjeHanssen
Pia K
Trond Erik
Ingdal Heidi
11 posters

Page 16 of 16 Previous  1 ... 9 ... 14, 15, 16

Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 16 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Ingdal Heidi Sun Oct 19, 2014 1:17 am

Jeg har kjøpt meg nytt lys til 375 litern til stua. Et maxspecter razor 300 w 16K. Jeg sliter med at jeg syns det ser lilla ut inni der....er det noen som kunne tatt seg en tur og sett på det så det ikke er noe jeg innbiller meg? Jeg er ikke fornøyd....så går og stoppen den strømboksen hele tiden...men faktisk i dag har den ikke gått så mye...Jeg får byttet det inn i 10K for det er vist ikke lilla.....
Jeg hadde jo T5 i 16 K og vannet var helt klart eller man så hver farge på korallene...nå syns jeg det er brunt alt og lilla....jeg blir gal, nå er det inntilt på 70%hvitt og 40% blått og så snur det til kvelden mer over til blått....Har satt det på 100% begge kanalene og selv da syns jeg det er lilla....Jeg bor på Orkanger og hvis noen har samme lampa så hadde det vært greit å få noen til å se på det ...er så lei av saltvann for tiden....vært endel psykiske påkjenninger og sykdom og da er ikke energien på topp heller..håper det blir bedre når sendingen fra Dream kommer....:-)Mitt saltvannseventyr - Page 16 FsbxIrtHRf68Z6qdhoqQ+DSC_5361Mitt saltvannseventyr - Page 16 Lp5FPzfTiGsbevDOOebg+DSC_5437
Her er et med vanlig T5 lys og et led lys..
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 16 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Ingdal Heidi Sun Oct 19, 2014 1:56 am

Disse knappene her fant jeg ensom i en annen koloni jeg fikk tak i. jeg klarte å skille den ut og nå er det blitt snart 10 hoder på den..men ser nå at det er en glassrose som har etablert seg på den så den må fjernes så fort som mulig. Men elsker denne fargen..håper jeg får den til å bli stor og fin:-)


Mitt saltvannseventyr - Page 16 DR7OmHXcT06GzWciJI38+DSC_5443
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 16 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Ingdal Heidi Sun Oct 19, 2014 2:15 am

Inni denne hula bor Grønne Bob (eunecid) Amphipoder og spaghettiormer sammen...Det ser ut som alle godtar hverandre...spaghettiormene henter mat med de lange håra sine og når de kommer til hula så rapper Bob maten...det samme med Amphipodene , de bygger og lager større hule og henter mat, og Bob rapper den. Ampiene sparker også ut andre ormer som prøver å komme inn i hula...Bob godtar de og hjelper til med å bygge hule. Den er diger men kommer ikke så langt ut med kroppen sin,,ca 10 cm har jeg sett av den...andre Eunecider bygger tuneller ut fra hula slik at de kan nå ut til maten osv. Det trenger ikke Bob pga sine gode hjelpere...Denne har jeg plassert i hjørnet fremst ved glasset så jeg kan få observert den.....og det er utrolig artig å se på de .....det vrimler av mysis rundt den og han prøver ikke å ta de heller..trodde eunecider spiste alt jeg...de eneste han prøver seg på er sjøharen og de store sneglene.Kommer de så biter han dem i skinnet så de går fort videre...ellers er den en veldig skvetten reddhare...
Jeg har en i andre hjørnet på karet også men det tror jeg er en digger, en nereis. Den er litt annerledes i ansiktet..ikke så flat som Bob....men har 5 følehorn og er tregere....den bygger også tunneler...den er helt rosa og så fin...:-)
Har også funnet en mørk rød en i storkaret..i steinen hvor den store sarcoen sitter....der er det også en type orm til som jeg ikke har sett før...spennende...jeg får ikke festet den store soppen min så har tenkt å ta den av den steinen og da får jeg evt sette steinen sånn at jeg ser de enda mer .....den soppen er så diger at jeg har vanskelig med å finne plass til den...så jeg får se...håper dere får til å se grønne Bob på bildene og amphipodene mine...de er ikke enkle å få tatt bilder av...de stiller seg liksom ikke opp...:-)


Mitt saltvannseventyr - Page 16 MwUja65iSPqQmmbsHcqx+DSC_5493Mitt saltvannseventyr - Page 16 JcuzeNuRYeqABLeIhom6+DSC_5496Mitt saltvannseventyr - Page 16 QaEYifbjSjCFgMLH1kLe+DSC_5497Mitt saltvannseventyr - Page 16 4GZ2MGXSb692eVZDooEP+DSC_5508Mitt saltvannseventyr - Page 16 0SL4Ou2cTt6CaUrS3wp9+DSC_5529
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 16 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Trond Erik Sun Oct 19, 2014 3:00 pm

Hva er Dream og hva har du bestilt derfra?
Trond Erik
Trond Erik
 
 

Admin
Antall Innlegg : 3887
Ryktepoeng : 228
Medlem siden : 2012-12-20
Bosted : Trondheim / Ugla

http://www.saltvannsprat.com

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 16 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Ingdal Heidi Sun Oct 19, 2014 3:24 pm

Har du ikke hørt om Dream aquarium i Bergen, ny nettbutikk for salte og ferske akvarister....fantastisk service og flotte varer...
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 16 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Ingdal Heidi Sun Oct 19, 2014 3:25 pm

Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 16 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Trond Erik Sun Oct 19, 2014 3:25 pm

Jo, har vel hørt om den vagt. Jeg følger ikke så nøye med på hva som skjer på butikkfronten lenger.
Trond Erik
Trond Erik
 
 

Admin
Antall Innlegg : 3887
Ryktepoeng : 228
Medlem siden : 2012-12-20
Bosted : Trondheim / Ugla

http://www.saltvannsprat.com

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 16 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Trond Erik Sun Oct 19, 2014 3:26 pm

Hva har du bestilt da?
Trond Erik
Trond Erik
 
 

Admin
Antall Innlegg : 3887
Ryktepoeng : 228
Medlem siden : 2012-12-20
Bosted : Trondheim / Ugla

http://www.saltvannsprat.com

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 16 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Ingdal Heidi Sun Oct 19, 2014 9:13 pm

har kjøpt det nye lyset der, så venter jeg på et par mandarinfisker, en wrasse, knapper, filefisk, peppermyntereker, chelmon rostatus, snegler og sikkert mer også men husker ikke mer i farten....kjøper når Vidar fra levanger skal nedover for han tar med varene for 200 kr....så der er det ganske rimelig og flott service.....:-)
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 16 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Trond Erik Sun Oct 19, 2014 9:17 pm

Alt det for bare 200 kroner?
Trond Erik
Trond Erik
 
 

Admin
Antall Innlegg : 3887
Ryktepoeng : 228
Medlem siden : 2012-12-20
Bosted : Trondheim / Ugla

http://www.saltvannsprat.com

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 16 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Ingdal Heidi Sun Oct 19, 2014 10:30 pm

Trond Erik wrote:Alt det for bare 200 kroner?
Det er for frakta det...200 kr...:-)
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 16 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Trond Erik Sun Oct 19, 2014 10:30 pm

Ok.
Trond Erik
Trond Erik
 
 

Admin
Antall Innlegg : 3887
Ryktepoeng : 228
Medlem siden : 2012-12-20
Bosted : Trondheim / Ugla

http://www.saltvannsprat.com

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 16 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by kimes Mon Oct 20, 2014 8:42 am

Jeg har lamper fra samme produsent og med samme specs som deg, men mitt lys er langt fra like lilla som ditt. Det heller vel kanskje mer mot lilla en når jeg hadde T5, men ikke sånn at jeg synes det er sjenerende. Er det like lilla i virkeligheten som på bildet?
kimes
kimes
 
 

Antall Innlegg : 762
Ryktepoeng : 59
Medlem siden : 2012-12-28
Bosted : Trondheim

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 16 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Ingdal Heidi Mon Oct 20, 2014 3:26 pm

kimes wrote:Jeg har lamper fra samme produsent og med samme specs som deg, men mitt lys er langt fra like lilla som ditt. Det heller vel kanskje mer mot lilla en når jeg hadde T5, men ikke sånn at jeg synes det er sjenerende. Er det like lilla i virkeligheten som på bildet?
ja syns det er veldig lilla og alt blir brunt,men kjører ikke på fult enda, nå er det 80% hvitt og 40 blått. Nå er det justert opp 10% og i dag er det ikke fult så lilla..men jeg ser det godt..med tanke på hvordan det var før..det er knapper som var knall grønne før og nå er de brune og knall blå er grønne...?? er ikke fornøyd enda.... Mitt saltvannseventyr - Page 16 3340624123
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 16 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by kimes Thu Oct 23, 2014 8:30 pm

Jeg har så lite i karet mitt enda, så jeg vet ikke hvordan fargene vi bli, men lyset mitt er på langt når så lilla som ditt. Hva skjer om du justerer opp det blå da?
kimes
kimes
 
 

Antall Innlegg : 762
Ryktepoeng : 59
Medlem siden : 2012-12-28
Bosted : Trondheim

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 16 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 16 of 16 Previous  1 ... 9 ... 14, 15, 16

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum