Mitt saltvannseventyr

+7
slapoe
TorErik
kimes
TerjeHanssen
Pia K
Trond Erik
Ingdal Heidi
11 posters

Page 15 of 16 Previous  1 ... 9 ... 14, 15, 16  Next

Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 15 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Ingdal Heidi Fri Jan 03, 2014 8:01 pm

Håkon wrote:Jeg krysser fingrene for at alt går fint med denne forsendelsen. Jeg er veldig fornøyd med den servicen jeg har fått på Saltvann.no og deres forsendelse. Hadde jeg vist at du skulle bestille så hadde jeg nok hengt meg på.

Gleder meg til å se masse bilder av det nye akvariet. Mitt saltvannseventyr - Page 15 650269930

Stå på Mitt saltvannseventyr - Page 15 650269930
Det er jo ikke sikkert det er for seint det da? han sender ikke før over helga. Men da må du kjøre hit og hente det du skal ha... Mitt saltvannseventyr - Page 15 650269930 
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 15 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Ingdal Heidi Mon Jan 06, 2014 8:04 am

Nå er karet 390 l vasket ned og skummeren er limt fast. Det er en orginal juwel skummer som jeg skal prøve. Nye lysrør er satt i og der skal jeg få tak i reflektorer til...2, 54 w hvite og 2 blå...marine rør...så får vi se om det holder til mitt bruk..
har begynt å ha oppi saltvann men må vente til skummeren er helt festet...så det er litt som surrer og går med litt sirkulasjon oppi bunnen av karet...
Så trodde jeg at bakgrunnen på den folien jeg hadde var blå og det var den men bare halve..resten var med planter osv..så det var en nedtur....men tror den nederste delen blir dekket av steiner og koraller så det blå kommer frem tror jeg...hvis ikke så tar jeg den vekk for jeg har hvit vegg bak ....Det ordner seg sikkert. ....
Jeg har sjekket målene på karet for jeg finner ikke ut hvilket kar jeg har etter katalogen...lengden er 121 cm. høyde fra bunnen og opp til vannlinjen 62cm, dybde er 50 cm. Blir ikke dette 375 liter? Jeg kjøpte det som 350 liter.....men så målte jeg høyden helt opp og det er 66 cm og da blir karet 399 liter...men det går ikke an så karet er vel 375 minus ditt og datt...går jo bort endel liter i filterkammer , sand og steiner osv...men helt kurant..skal i alle fall ha mye sand....da blir det ikke så langt ned til bunnen...jeg er ikke så høy så har et problem med å komme nedi karet uten at puppene må følge etter...hihi...håper å slippe å tre på hansker på de..haha....
Men da er det vel mer korrekt å si 375 liter...stort nok for meg...blir jeg rik skal jeg ha et på to meter , 50 dypt og 50 høyt....
Jeg satser på 40 l vannbytte hver 14 dag som jeg har gjort tidligere....
skal fylle den filterboksen med noe for jeg skal ikke ha sump...tenkte blåfilter grov, så få tak i rowaphos som jeg lager poser av stømpebukser og har oppi og det samme med carbon, mulig små biter av ls.....noen bedre forslag?
Jeg skal bruke hotellet til Tykke og Tynning og ha vann fra det gamle karet oppi og flytte fiskene dit med sirkulasjon....så flytte alt av koraller og noe av sanda over, men får ikke gjort det før i morgen...men det saltvannet som jeg får oppi nå får stått og kjørt seg litt...den filterboksen skal jeg lime masse koraller på så den blir usynlig...
Håper noen kan komme med innspill....men ikke sump og andre duppeditter....
Får sending fra saltvann med ls og nye knapper som forhåpentligvis er i bedre form en de jeg fikk fra JH. Cathaphyllian døde også og de skrev at den skulle de erstatte, ikke sett noe til det enda...
Fortsettelse følger.....
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 15 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Ingdal Heidi Wed Mar 05, 2014 4:53 am

Nå er 375 litern oppe og går. Ferdig innredet og alt fungerer som det skal. Blir vel litt flytting rundt på ting hvis jeg ser det ikke trives der osv. Men det har vært veldig mye arbeid for en som ikke er i form. Sliter veldig med energi osv etter at jeg ble syk av de knappene.
Jeg startet med å rullere med vannet mellom karene slik at det skulle være samme verdi i alle. Holdt på en uke med det tror jeg. Jeg har brukt veldig lang tid pga formen og det har kanskje vært bra.
Jeg tok fiskene til slutt og kasta omtrent alle oppi samtidig. Alle har overlevd og nå funnet sin plass i karet. Alle koraller og nyttedyr har også overlevd.
Jeg var veldig spent på den skummeren. Måtte bytte ut den pumpa som sto i den til den nyeste og største. Den er så og si lydløs og skummer som bare det og ingen mikrobobbler som så mange har vært plaget med. Den må tømmes en gang for uka. Veldig fornøyd.
Det jeg ikke er 100% fornøyd med er lyset. Etter å ha stått i t5 39 w 15000K og flytter over til 4 T5 54w 16500K så er jeg ikke fornøyd. Det var bedre i 160 litern. Det er litt på fargene til noen koraller jeg ikke er helt fornøyd med. Det er veldig lite , så har jeg ikke hatt 160 litern og sammenlignet med så hadde jeg ikke reagert. Det mangler en liten "tørtch"..
Skal få låne et armatur av John Thomas med 6 lys i 54 w og 14000K. Så får jeg se om det blir bedre. Her er bilde av karet Mitt saltvannseventyr - Page 15 0J1GOB6RAy0CwiVwcVPg+DSC_3667
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 15 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Ingdal Heidi Wed Mar 05, 2014 5:01 am

Dæsken lettvintar å last opp bilda no..supert jobba....Her er litt bilder av diverse innbyggere i karet. Mitt saltvannseventyr - Page 15 364988687 Mitt saltvannseventyr - Page 15 BCP45ZZqQVKXGfEGgfLJ+DSC_3682Mitt saltvannseventyr - Page 15 4I1xpXMVQ6mvkgQh7qf7+DSC_3683Mitt saltvannseventyr - Page 15 XzQHXES3K7GeppQkfJGA+DSC_3692Mitt saltvannseventyr - Page 15 5Rr4394bSkmL9isfkJz2+DSC_3708Mitt saltvannseventyr - Page 15 X3j3JkFPQK6W6AWc1jeN+DSC_3712Mitt saltvannseventyr - Page 15 F2cUpr9cQL2U9bEbuPcT+DSC_3730Mitt saltvannseventyr - Page 15 BnV1MxkSNi3hsXnkQ9rV+DSC_3720Mitt saltvannseventyr - Page 15 3FhNQSeT7uqsQ38kniJg+DSC_3716
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 15 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Ingdal Heidi Wed Mar 05, 2014 5:16 am

Jeg har bestilt meg en ny harlequinnreke fra Saltvann. Den kom bort eller var død før slyttinga. Peppermyntereka mi gjemte seg i en stein og jeg hadde håpet at den gjorde det også men nei , den er og blir borte. Jeg tror jeg har endel asterina igjen i karet,og jeg har jo Freakyen full av digre så den skal ikke sulte.  Mitt saltvannseventyr - Page 15 364988687 
Jeg kjøpte jo en filefisk for at den skulle ta glassrosene mine men gjør den det?, nei...den elsker å bli matet og er blitt diger og feit...Det har forresten de andre også blitt..de elsker det NewEra foret så de vil ikke ha noen andre pellets. Mitt saltvannseventyr - Page 15 1238358945 
Jeg har også bestilt en Wrasse til tree spot eller hva det var den het...og selvfølgelig noen knapper, så gleder meg til de sender det i dag...
Jeg har forresten bestilt meg en nakensnegle som tar glassroser fra Dream. Men det tar noen uker før de får den inn...så det er bare og vente... Her er to bilder av en spaghettiorm som klatret opp på glasset og spermet. Den slår løkke på kroppen og rister den frem og tilbake, så kommer det hvite små egg ut av kroppen på den. Når en begynner kommer flere etter. Kult å se på.  Mitt saltvannseventyr - Page 15 364988687 Mitt saltvannseventyr - Page 15 ICYJHji1RIiXP8iKmGlg+DSC_3792Mitt saltvannseventyr - Page 15 OpF17ruJSbeCvrvbJXXG+DSC_3793
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 15 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Trond Erik Wed Mar 05, 2014 10:16 am

Flotte bilder og artig å lese, som alltid.

Når den gjelder den nakensneglen som skal spise glassroser er nok det en Aeolidiella stephanieae (tidligere trodde de det var en Berghia-snegle). Jeg vil tro at én blir for lite, du bør nok kjøpe flere skal du se noen effekt. Du kan lese mer om denne sneglen her: https://sano.norwegianforum.net/h354-snegler
Trond Erik
Trond Erik
 
 

Admin
Antall Innlegg : 3887
Ryktepoeng : 228
Medlem siden : 2012-12-20
Bosted : Trondheim / Ugla

http://www.saltvannsprat.com

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 15 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Ingdal Heidi Wed Mar 05, 2014 2:13 pm

Tusen takk Trond Erik. Men er det ikke lettere for at de går tom for mat hvis de er flere? Jeg har ikke overflod i hovedkaret ,,,men det har jeg i freakyen i tillfelle den skulle klare å rydde de ut.... Mitt saltvannseventyr - Page 15 364988687 
Flott jobb med forumet Trond Erik. Kommer til å bruke det mer nå som det er lettere å laste opp bilder. Supert!! Mitt saltvannseventyr - Page 15 364988687 Mitt saltvannseventyr - Page 15 983259709 
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 15 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Trond Erik Wed Mar 05, 2014 3:41 pm

De sneglene er så små at én liten sikkert bruker lang tid på å spise ei glassrose. Du risikerer at glassrosene sprer seg raskere enn sneglen klarer å spise.

Jeg er også usikker på om de kan formere seg aseksuelt eller om de må være minst to for å blir flere. Det beste er jo at de blir flere slik at de blir mange nok til å fjerne alle glassrosene. Dersom de gjør jobben sin vil det uansett ende opp med at du har et akvarium fritt for glassroser og én eller flere snegler som vil dø ut av sult. Har du da flere er sjansen stor for at de finner noen av de igjen og kan selge/gi dem videre til andre.

Takk for ros!
Trond Erik
Trond Erik
 
 

Admin
Antall Innlegg : 3887
Ryktepoeng : 228
Medlem siden : 2012-12-20
Bosted : Trondheim / Ugla

http://www.saltvannsprat.com

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 15 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Ingdal Heidi Wed Mar 05, 2014 3:53 pm

Ok, da skal jeg bestille to stk...:-)
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 15 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Ingdal Heidi Fri Mar 07, 2014 5:04 pm

I dag måtte jeg kaste den nydelige grønne eyphyllian min. Den hadde fått brown jelly. Oppdaget det for to dager siden og tok den da ut og fjernet mesteparten og dippet den i ferskvann. Men det ble bare verre. så tok likeså godt å kastet den for det ble ikke noe igjen. Det var synd for den var veldig fin i fargen. Men det er vel sånt som kan skje. Mitt saltvannseventyr - Page 15 3340624123 
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 15 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Ingdal Heidi Fri Mar 07, 2014 5:10 pm

jeg fikk sending fra Saltvann i går. En Fairy wrasse, harlequinnreke, snegle, sea pen og 6 steiner med knapper, små fragger.
Sea pennen er en utrolig artig sak. Det er som en anemone, den vil ikke stå der du vil den skal stå, da stikker den av og det gjorde den til gangs i går. Tror jeg var i karet 4 ganger for å forhindre at den la seg bak steinene. Tilslutt kapitulerte den da jeg gravde den ned i kanten mellom noen steiner. Der sitter den og furter enda. Håper den kommer ut igjen...her er diverse bilder av den...Mitt saltvannseventyr - Page 15 VmWkLrqOT2uEHPaOMMqx+DSC_3888Mitt saltvannseventyr - Page 15 Or2EqehSg66FLmMS0dgs+DSC_3896Mitt saltvannseventyr - Page 15 HBW3WRn6RviOvGQMwfHt+DSC_3907Mitt saltvannseventyr - Page 15 HP6H0jn5RpmWaclqa4V5+DSC_3909Mitt saltvannseventyr - Page 15 1kKzooQzSAyERMpTUjZe+DSC_3949
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 15 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Trond Erik Fri Mar 07, 2014 5:26 pm

Euphylliaer er sårbare for BJD (Black Jelly Disease), og har det først startet er det nesten umulig å stoppe det. Synd.
Trond Erik
Trond Erik
 
 

Admin
Antall Innlegg : 3887
Ryktepoeng : 228
Medlem siden : 2012-12-20
Bosted : Trondheim / Ugla

http://www.saltvannsprat.com

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 15 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Trond Erik Fri Mar 07, 2014 5:28 pm

Hva slags gylte har du kjøpt?

Lykke til med sjøfjæra Mitt saltvannseventyr - Page 15 983259709 Ikke akkurat de enkleste dyr å holde i live i fangenskap.
Trond Erik
Trond Erik
 
 

Admin
Antall Innlegg : 3887
Ryktepoeng : 228
Medlem siden : 2012-12-20
Bosted : Trondheim / Ugla

http://www.saltvannsprat.com

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 15 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Ingdal Heidi Fri Mar 07, 2014 6:10 pm

jeg kjøpte solorensis tror jeg magnar sa det var. Den er så komisk med den røde flekken på nesa....nydelig er den. Litt sky for i dag gjemmer den seg for de andre jager han bort. så hvis det ikke blir bedre må jeg flytte han over i andre karet. Jeg mata sammtidig som jeg hadde den oppi så det tok lang tid før de oppdaget at det var kommet en ny innbygger. Håper de gir seg.
Mitt saltvannseventyr - Page 15 91NqBatzRSq7FgArTVBm+DSC_3910Mitt saltvannseventyr - Page 15 KNr11SRPQ1WMWBNHSEHN+DSC_3912Mitt saltvannseventyr - Page 15 Z01gw2AsRkmYOdOvD8d2+DSC_3913Mitt saltvannseventyr - Page 15 2OrSa3vR5GEn9WPJOgxT+DSC_3914
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 15 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Trond Erik Fri Mar 07, 2014 6:15 pm

Vi en artsdatabase her som burde gjøre det veldig enkelt for brukere og gjester å finne ut blant annet hvilke fisker de har. Her er siden for gylter: https://sano.norwegianforum.net/h329-gylter (du finner menyen på toppen av forumet, under banneret).

Det kan høres ut som du har en Cirrhilabrus solorensis.
Trond Erik
Trond Erik
 
 

Admin
Antall Innlegg : 3887
Ryktepoeng : 228
Medlem siden : 2012-12-20
Bosted : Trondheim / Ugla

http://www.saltvannsprat.com

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 15 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Trond Erik Fri Mar 07, 2014 6:16 pm

Dersom det er en C. solorensis du har, så er det en hunn. I så fall vil den skifte kjønn til hann etterhvert og ende opp som på bildet. Det kan også være en hann av C. cyanopleura.
Trond Erik
Trond Erik
 
 

Admin
Antall Innlegg : 3887
Ryktepoeng : 228
Medlem siden : 2012-12-20
Bosted : Trondheim / Ugla

http://www.saltvannsprat.com

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 15 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Ingdal Heidi Fri Mar 07, 2014 6:23 pm

Trond Erik wrote:Dersom det er en C. solorensis du har, så er det en hunn. I så fall vil den skifte kjønn til hann etterhvert og ende opp som på bildet. Det kan også være en hann av C. cyanopleura.
Ja jeg ser du har fått til litt av en fiske og korallbase. har ikke vært klar over dette. Kjempebra. Dette må jo bli det flotteste forumet i Norge med så masse nyttig info. Du gjør en flott jobb!!
Hvorfor vil den skifte til hanne hvis den er alene?
Det vil vel vise seg etterhvert da hva den er for noe..masse flotte gylter man kan lese om i basen.. Mitt saltvannseventyr - Page 15 364988687 
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 15 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Trond Erik Fri Mar 07, 2014 6:59 pm

Gylter lever vanligvis i harem med én hann og flere hunner. Dersom hannen skulle forsvinne vil den største hunnen utvikle seg til ny hann - dermed vil haremet alltid ha én hann til å være med på gytingen. Alle hunner er derfor klare for å bli hann dersom en hann mangler. Hunner i fangenskap vil derfor som oftest bli til hann i løpet av et års tid, eller så, når det ikke er hanner i nærheten.

Grovt sett kan man beskrive livet som gylte slik: Gylter starter livet med anlegg for å bli både hann og hunn, men er seksuelt inaktive. Dette er den initielle fasen. Deretter utvikler de seg til hunner og blir seksuelt aktive i et harem. Noen av disse vil være så "heldige" å kunne utvikle seg til å bli hann, som er siste trinn på utviklingsstigen for gylter. Dette stadiet kalles terminal fase, og slike hanner kalles terminal-fase hanner.

Det finnes unntak, både når det gjelder hvorvidt hanner kan reversere til hunner (kjent hos noen arter) og når det gjelder hvor mange stadier av hann som finnes (enkelte arter har minst to stadier, med en litt mindre og mer unseelig hann som formerer seg ved å stjele til seg et nypp i en annen hans harem, og den vanlige terminalfasehannen som formerer seg ved å være så flott at den tiltrekker hunner til haremet sitt).

Det som gjør ting vanskelig når det gjelder identifisering, er at de forskjellige fasene ofte har veldig forskjellig utseende. En initiell fase gylte vil se annerledes ut enn en seksuelt modent hunn og en terminalfase-hann. Hunner er også generelt mindre fargesprakende, og hunner fra forskjellige slekter kan ligne på hverandre. Derfor fanges det som oftest også mest hanner av hver art. Jeg har for eksempel aldri sett en C. solorensis-hunn i handelen (fordi hunnen er mer kjedelig på farge enn hannen vil fiskerne overse hunnene og konsentrere seg om å fange hannene som er enklere å selge).
Trond Erik
Trond Erik
 
 

Admin
Antall Innlegg : 3887
Ryktepoeng : 228
Medlem siden : 2012-12-20
Bosted : Trondheim / Ugla

http://www.saltvannsprat.com

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 15 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Ingdal Heidi Fri Mar 07, 2014 9:39 pm

Ok, så får vi se hva det blir til...hvis den tørr å komme frem igjen stakkar...:-)
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 15 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Ingdal Heidi Mon Mar 10, 2014 2:50 am

Her er Dolla bella min nydelige sjøhare...på første bildet har den fått øye på en Strombus snegle som den syns den må vaske skallet på...det er ikke Strombusen helt enig i og begynner og kaste skallet frem og tilbake. man kan se de sinte øynene til strombusen nesten gå i kryss.... Men Dolla bella holder fast, men tilslutt så må ho bare gi opp og tar heller en runde på glasset ...eller er det et....nattasuss..?Mitt saltvannseventyr - Page 15 MoYCEpCTrOZCarySWGUA+DSC_3930Mitt saltvannseventyr - Page 15 WHyu5WDRU2DwgeA3SeIl+DSC_3935Mitt saltvannseventyr - Page 15 S0I0qEBSB2kQnVkaH6ca+DSC_3938
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 15 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Ingdal Heidi Sun Mar 23, 2014 12:08 pm

Fy fela jeg har en sea spiser i karet. Jeg tror det er en Ammothea hilgendorfi. Noen som vet hva jeg bør gjøre med den? Kan den gå i karet eller bør jeg ha den i Freakyen. den vil jo bryte sammen skal jeg ta i denne tassen med pinsett så mager den er ....Jeg finner ikke ut hva den spiser og om den er en predator for noen...Noen som vet mer om dette enn meg? Vill wrasser spise disse. Den er ca 1 cm med beina.Mitt saltvannseventyr - Page 15 LdaKfUvTTeCHdmbMkJVw+DSC_4176Mitt saltvannseventyr - Page 15 D3JAHK7QSNi7kbVBAtK5+DSC_4177
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 15 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Ingdal Heidi Sun Mar 23, 2014 12:18 pm

Her er to bilder av min rag worm som ligger og venter på byttet sitt. Det er vanskelig å se men midt inni ser du en orm , Nereis orm som ligger klar..på andre bildet har han dratt hodet bak og piggene kommer frem....to svarte pigger klar til å drepe byttet med...og jaggu skjønner jeg at de klarer å rive med seg digre biter av pellets osv rett igjennom sanda og ned i hula med disse tennene. Den er lynrask oppe og setter tenne i den og boff så er den borte. Har planer om å klare å filme dette en gang for jeg blir like forfjamset hver gang. Den er 0,5 i diameter og 10 cm lang. Når den spiser så blir den borte noen dager. Da ligger den i hula og svømmer som en ål.
Det siste bildet er av en blå ribbon orm som tok seg en tur ut for så og returnere til hula hvor den bor sammen med den grønne Bob. Men det var hyggelig å se at den er i live. Den er over 10 cm når den strekker seg ut....kule typer..:-)
Mitt saltvannseventyr - Page 15 Ps0287dcTi2jVLHvFZd3+DSC_4174Mitt saltvannseventyr - Page 15 R32tIQXkQouX0V4PbCUG+DSC_4173Mitt saltvannseventyr - Page 15 B0CYbxVVSriQjTb2TMVO+DSC_4187
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 15 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Ingdal Heidi Sun Mar 23, 2014 12:24 pm

Her er min søte røde Bob som er kongen på haugen. Den sitter sånn hver kveld og kikker ut over kongerikt...I nabosteinen ca 5 cm unna sitter en rosarød en på akkurat samme viset og titter utover og bort på naboen. Prøvde å få bilde av den også men det ble for mye alger i veien. De er så søte når de sitter sånn og kikker på hverandre.
Mitt saltvannseventyr - Page 15 GesJIrktR8ScO3i303dQ+DSC_4185
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 15 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Ingdal Heidi Wed Oct 15, 2014 11:48 pm

Det er ikke rart det er krig i verden:-(
Ingdal Heidi
Ingdal Heidi
 
 

Antall Innlegg : 507
Ryktepoeng : 25
Medlem siden : 2013-02-03
Bosted : Orkdal

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 15 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Trond Erik Thu Oct 16, 2014 9:01 am

Uhm, what?
Trond Erik
Trond Erik
 
 

Admin
Antall Innlegg : 3887
Ryktepoeng : 228
Medlem siden : 2012-12-20
Bosted : Trondheim / Ugla

http://www.saltvannsprat.com

Back to top Go down

Mitt saltvannseventyr - Page 15 Empty Re: Mitt saltvannseventyr

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 15 of 16 Previous  1 ... 9 ... 14, 15, 16  Next

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum