Kjøper brukt akvarium i morgen...

3 posters

Go down

Kjøper brukt akvarium i morgen... Empty Kjøper brukt akvarium i morgen...

Post by E. Solberg Sun Jun 08, 2014 1:25 am

Jeg har hatt lyst på det lenge. Har kjøpt noen bøker, mest slike med fine bilder, av relativt lite teknisk karakter. Valget har stått mellom å handle dyrt og sikrere hos forhandler, eller investere mindre, og få tilsvarende mindre brukerinformasjon. Så har jeg altså valgt det siste. Jeg vet ikke om jeg kommer til å skjønne det, om jeg vil klare det. Tiden vil vise.

130l, red sea. Jeg har tenkt å rengjøre med salmi, og la det stå helt tomt noen uker, sånn for sikkerhets skyld. Tips med hensyn til det?

Så har jeg lurt på å begynne med å fylle mindre enn halvparten av akvariet (med friskt vann og vann fra et etablert akvarium), slik at vannkulturen stabiliserer seg raskere. Derfra hadde jeg tenkt å påbegynne livet i akvariet, for siden å fylle på med litt og litt vann. Er det noen som har erfaringer med en slik framgangsmåte?

E. Solberg
 
 

Antall Innlegg : 2
Ryktepoeng : 0
Medlem siden : 2014-06-08
Bosted : Vestfold

Back to top Go down

Kjøper brukt akvarium i morgen... Empty Re: Kjøper brukt akvarium i morgen...

Post by Trond Erik Sun Jun 08, 2014 7:09 am

Hei!

Usikker på å vaske med salmi. Er det såp i det? Uansett hvordna du gjør det, skyll godt etterpå med rent vann!

Dersom du fyller et Red Sea Max-akvarium halvfullt vil ikke vannet nå opp til overavreningen og til de innebygde sirkulasjonspumpene. Var jeg deg hadde jeg fyllt det helt opp og så gjennomført en vanlig innkjøring.
Trond Erik
Trond Erik
 
 

Admin
Antall Innlegg : 3887
Ryktepoeng : 228
Medlem siden : 2012-12-20
Bosted : Trondheim / Ugla

http://www.saltvannsprat.com

Back to top Go down

Kjøper brukt akvarium i morgen... Empty Re: Kjøper brukt akvarium i morgen...

Post by E. Solberg Sun Jun 08, 2014 8:55 am

Takk, veldig fint å få slik respons. Håper jeg får flere på de mest tåpelige spørsmålene. Da får jeg legge miniakvariet fra meg.

Salmi skal visstnok ikke inneholde såpe. Kun ammonium.

Hva kan man bruke for å rengjøre?


E. Solberg
 
 

Antall Innlegg : 2
Ryktepoeng : 0
Medlem siden : 2014-06-08
Bosted : Vestfold

Back to top Go down

Kjøper brukt akvarium i morgen... Empty Re: Kjøper brukt akvarium i morgen...

Post by kimes Sun Jun 08, 2014 10:46 am

Du kan bruke eddik. Det pleier å ta det aller meste og er ikke skadelig med rester som ender opp i vannmassen. Jeg bruker sterkt eddikvann til å vaske alt som skal tilbake i akvariet. Da skyller jeg det bare lett etter vask og så rett tilbake.

Ellers ville jeg gjort slik Trond Erik skriver, og fylt karet helt opp. Tror ikke det er noe å hente på å fylle opp litt og litt. Like greit å få alt vannet oppi med en gang. Kjøper brukt akvarium i morgen... 650269930
kimes
kimes
 
 

Antall Innlegg : 762
Ryktepoeng : 59
Medlem siden : 2012-12-28
Bosted : Trondheim

Back to top Go down

Kjøper brukt akvarium i morgen... Empty Re: Kjøper brukt akvarium i morgen...

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum